Fortrydelsesret
Fortrydelsesret
Når du handler online hos Schiang Living har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derefter returnerer varen til os. De 14 dages returret er gældende fra den dag, du eller en af dig angiven tredjemand, har modtaget varen. Hvis en vare ønskes returneret, skal du meddele os dette utvetydigt senest 14 dage efter modtagelse af varen. Du bedes kontakte vores kundeservice på kundeservice@schiang-living.dk hvis du ønsker at fortryde dit køb.
Det er ikke muligt at fortryde et køb ved blot at nægte eller undlade at modtage varen.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Sofaer, spiseborde, sofaborde, spisestole, loungestole og reoler.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 500 kr.
Hvis du har modtaget varen med Schiang Livings egen møbelbil eller møbelspeditør, kan du kontakte vores kundeservice på tlf. 41 91 01 05 (mandag til fredag kl. 10-17) eller via e-mail kundeservice@schiang-living.dk, som vil være behjælpelig med at arrangere en evt. returtransport.
NB: Ønsker du at returnere varen, skal du selv afholde fragtomkostningen, der medfølger. Du kan også vælge at returnere varen direkte i en af vores fysiske butikker efter aftale med vores kundeservice. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Hvis du ønsker at sende varen retur, skal varen sendes til:
Schiang Living A/S
att. Webshop
Agerhatten 27A, port 7
5220 Odense SØ
Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på, også hvis varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
Hvis du har taget varen i brug ud over, hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert enkelt tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du kun kan få en forholdsmæssig del af fragtomkostningerne tilbage, svarende til fordelingen mellem det antal varer du sender tilbage, og det antal du beholder.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Mangelfulde varer eller forkerte varer
Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen på det tidspunkt, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen. Når du kontakter kundeservice, skal du oplyse bestillingsnummeret, varenummeret og beskrive, hvad der er galt med varen. Du må meget gerne, så vidt det er muligt, vedhæfte et billede af varen, som viser defekten. Denne mail sendes til kundeservice@schiang-living.dk.
Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af mangelfulde eller forkerte varer.
Reklamationsret
Schiang Livings webshop yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og indenfor 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du skal reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@schiang-living.dk. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til:
Schiang Living A/S, att. Webshop/Reklamation, Agerhatten 27A, Port 7, 5220 Odense SØ.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen efter aftale med vores kundeservice, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan downloade her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for din reklamation.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysninger om fragtomkostninger og evt. track and trace nummer.
Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Du kan endvidere læse mere om dine klagemuligheder på Forbrugerklagenævnets hjemmeside her.
Kontaktformularer
På www.schiang-living.dk er det muligt for besøgende at rette henvendelse til personalet via kontaktformularer. Informationen fra henvendelsen på kontaktformularen/kontaktformularerne bliver gemt i modtager mailbox og som backup i vores hjemmeside database og slettes senest et ½ år efter foretaget henvendelse.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på www.schiang-living.dk. Det betyder, at et statistiksystem opsamler informationer om, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, samt hvordan hjemmesiden bruges. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere www.schiang-living.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@schiang-living.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, kan du benytte den standardfortrydelsesformular, som du kan hente og udfylde. Formularen skal sendes til os enten via e-mail eller brev inden for fortrydelsesfristens udløb. Formularen indeholder oplysninger om, hvilke varer eller tjenester fortrydelsen vedrører, samt dato for bestilling og modtagelse, og den skal underskrives, hvis den sendes på papir. Du kan finde og downloade standardfortrydelsesformularen lige her: Standardfortrydelsesformular.