Handelsbetingelser

Når du afgiver en ordre, sender vi først en bestillingsbekræftelse med overskriften ”Tak for din bestilling” til dig på e-mail, som bekræfter, at vi har modtaget dit tilbud. Bemærk venligst, at denne kvittering ikke er en ordrebekræftelse, og at vi ikke er bundet af ordren på dette tidspunkt. Vi forbeholder os derfor retten til at afslå dit tilbud, selvom du har modtaget den automatiske bekræftelse.

Generelt

Salg fra www.schiang-living.dk sker af

Schiang Living Webshop A/S, Vestergade 5, 5700 Svendborg.

CVR nr. 35409068.

Hvis du har spørgsmål eller behov for anden hjælp, kontakt da venligst vores kundeservice på:

Kundeservice: 41 91 01 05

E-mail: kundeservice@schiang-living.dk.

Vi kan kontaktes hverdage mellem 10.00-17.00.

Vi anbefaler, at du læser betingelserne grundigt igennem, før du handler på schiang-living.dk.

Aftaler kan kun indgås på dansk.

Bestilling af varer

Du kan bestille online 24 timer i døgnet.

Vi håndterer din bestilling mandag til fredag fra kl. 10–15. Bestillinger foretaget uden for dette tidsrum behandles den næstfølgende hverdag.

Vi leverer kun i Danmark og ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.

Inden afgivelse af bestillingen kan du ændre de oplysninger, du har indtastet, herunder leverings- og betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv, og du kan frem til betalingstidspunktet se indholdet af kurven og prisen for varerne.

Når du har gennemført en betaling, og kvitteringen vises på din skærm, er du bundet af dit fremsatte tilbud. Læs venligst mere under ”Fortrydelsesret”.

Når du afgiver en ordre, sender vi først en bestillingsbekræftelse med overskriften ”Tak for din bestilling” til dig på e-mail, som bekræfter, at vi har modtaget dit tilbud. Bemærk venligst, at denne kvittering ikke er en ordrebekræftelse, og at vi ikke er bundet af ordren på dette tidspunkt. Vi forbeholder os derfor retten til at afslå dit tilbud, selvom du har modtaget den automatiske bekræftelse.

Accepterer vi dit tilbud, modtager du en e-mail fra os, der bekræfter, at vi accepterer din bestilling. Aftalen mellem os er indgået fra det tidspunkt, hvor du modtager ordrebekræftelsen.

Du er ansvarlig for, at de oplysninger, du indtaster som led i et køb, er korrekte, idet Schiang Living ikke efterfølgende kontrollerer eller validere disse oplysninger.

Efter indgåelse af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Priser og betaling

Den gældende pris er den, som på bestillingstidspunktet er angivet i den samlede oversigt over ordren, inden du accepterer den. Alle priser er i danske kroner (DKK) og incl. moms (25%), skatter og afgifter. Kortoplysninger behandles af DIBS.

Vi tager forbehold for taste- samt prisfejl.

Vi accepterer følgende betalingsmidler:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • Mobilepay
  • Mastercard
  • JCB

Når du betaler med kort, bliver du bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kort. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau.

Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingsform.

Der tages ikke kortgebyr.

Levering ved køb på webshoppen

Ved bestilling på Schiang Livings Webshop leverer vi i Danmark.

Vi sørger for hurtigst mulig levering med GLS ved småpakker og møbeltransport ved større leveringer.

Bestillingsvare: 2-8 ugers levering, nøjagtig leveringstid vil fremgå af ordrebekræftelse.

En bestillingsvare som er hjembestilt, og fremstillet efter kundens specifikationer og har fået et særligt præg kan ikke annulleres.

Varen på lager:  2-5 hverdage

GLS Pakkeshop

Fragt: 44 kr.

Er leveringen valgt til GLS Pakkeshop, modtager du en besked pr. e-mail eller sms, når din forsendelse er leveret til den valgte pakkeshop. Forsendelsen udleveres mod forevisning af gyldig legitimation inden for den valgte pakkeshops åbningstider. Forsendelsen vil blive opbevaret i ca. 10 dage, før pakken returneres til os som ikke-leveret. Husk at du via den tilsendte e-mail kan følge pakkens forløb via track and trace.

GLS firma adresse

Fragt: fra 59 kr.

Er leveringen valgt til din firmaadresse/arbejdsplads. Firmaadresse dækker også over levering til en offentlig arbejdsplads. Levering til firmaadresse finder sted i tidsrummet kl. 8-16 på alle hverdage. Er der ingen tilstede på leveringsadressen, vil GLS efterlade en advisering med pakkenummer og kontaktoplysninger til GLS, så du kan aftale et nyt leveringstidspunkt. Husk at du via den tilsendte e-mail kan følge pakkens forløb via track and trace.

Levering af større varer

Schiang levering: fra 99 kr.

Med hensyn til levering af stole, reoler andre større produkter vil du blive kontaktet telefonisk med henblik på aftale om den praktiske levering (leveringsdetaljer). Ved levering uden for Schiang Living Webshop oplyses og aftales leveringstiden med den enkelte salgsmedarbejder. Levering kan foregå med vores egne biler eller med speditører, som er specialister i møbelhåndtering. Disse forsendelser skal betragtes som kantstensleveringer. Dvs. at indbæring eller opbæring af varer ikke er inkluderet.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være beskadiget, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at reklamere over evt. fejl eller mangler, skal du informere os om det. Læs mere under ”Defekte varer og fejlleverancer”.

Levering af større varer til ikke brofaste øer

Fragt: 499 kr.

Med hensyn til levering af stole, reoler andre større produkter til ikke brofaste øer vil der blive pålagt et gebyr på 499 DKK, som vil fremgå i betalingsprocessen. Disse omkostninger er med til at dække fragtselskabet, der vil levere møblerne til den pågældende ø.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være beskadiget, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at reklamere over evt. fejl eller mangler, skal du informere os om det. Læs mere under ”Defekte varer og fejlleverancer”.

 

Når du handler online hos Schiang Living har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derefter returnerer varen til os. De 14 dages returret er gældende fra den dag, du eller en af dig angiven tredjemand, har modtaget varen. Hvis en vare ønskes returneret, skal du meddele os dette utvetydigt senest 14 dage efter modtagelse af varen. Du bedes kontakte vores kundeservice på kundeservice@schiang-living.dk hvis du ønsker at fortryde dit køb.

Det er ikke muligt at fortryde et køb ved blot at nægte eller undlade at modtage varen.

En bestillingsvare som er hjembestilt, og fremstillet efter kundens specifikationer og har fået et særligt præg kan ikke annulleres.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Sofaer, spiseborde, sofaborde, spisestole, loungestole og reoler.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 500 kr.

Hvis du har modtaget varen med Schiang Livings egen møbelbil eller møbelspeditør, kan du kontakte vores kundeservice på tlf. 41 91 01 05  (mandag til fredag kl. 10-17) eller via e-mail kundeservice@schiang-living.dk, som vil være behjælpelig med at arrangere en evt. returtransport.

NB: Ønsker du at returnere varen, skal du selv afholde fragtomkostningen, der medfølger. Du kan også vælge at returnere varen direkte i en af vores fysiske butikker efter aftale med vores kundeservice. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Når varen er modtaget på vores lager og godkendt, gennemfører vi tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Følgende aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

Hvis du ønsker at sende varen retur, skal varen sendes til:

Schiang Living A/S

att. Webshop

Agerhatten 27A, port 7

5220 Odense SØ

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på, også hvis varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.

Hvis du har taget varen i brug ud over, hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert enkelt tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du kun kan få en forholdsmæssig del af fragtomkostningerne tilbage, svarende til fordelingen mellem det antal varer du sender tilbage, og det antal du beholder.

Mangelfulde varer eller forkerte varer

Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen på det tidspunkt, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen. I tilfælde af en mangelfuld eller forkert vare, kan du returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores kundeservice har behandlet returvaren. Når du kontakter kundeservice, skal du oplyse bestillingsnummeret, varenummeret og beskrive, hvad der er galt med varen. Du må meget gerne, så vidt det er muligt, vedhæfte et billede af varen, som viser defekten. Denne mail sendes til kundeservice@schiang-living.dk.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af mangelfulde eller forkerte varer. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har modtaget varen.

Reklamationsret

Schiang Livings webshop yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og indenfor 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du skal reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@schiang-living.dk. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:

Schiang Living A/S, att. Webshop/Reklamation, Agerhatten 27A, Port 7, 5220 Odense SØ.

Når du returnerer varen efter aftale med vores kundeservice, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan downloade her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for din reklamation.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysninger om fragtomkostninger og evt. track and trace nummer.

Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Du kan endvidere læse mere om dine klagemuligheder på Forbrugerklagenævnets hjemmeside her.

Farver

Vi gør en indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, men computeres farver og skærmopløsninger kan variere. Vi kan derfor ikke garantere, at din skærm angiver farven helt korrekt. Vi anser det ikke for en mangel, at en farvenuance ikke er som forventet. Dette er dermed ikke reklamationsberettiget.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på schiang-living.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Persondatapolitik

For at du kan indgå en aftale med os på schiang-living.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos schiang-living.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du altid er informeret om hvilke oplysninger, der indsamles, og hvorfor.

Direktøren og de ansatte i Schiang Living har adgang til dine oplysninger.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi overfører ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger opgivet til schiang-living.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos schiang-living.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til schiang-living.dk via e-mail kundeservice@schiang-living.dk

Vi har et tredje-parts webbureau til at hjælpe os med vores tekniske opsætning og i led i deres arbejde har de også adgang til ovenstående data. Vi har indgået databehandler-aftale med leverandøren, som sikrer tekniske og organisatioriske foranstaltninger i forbindelse med deres arbejde. Ligeledes er webbureauet ansvarlige for vores tekniske server setup, som er placeret i Tyskland med passende sikkerhedsmæssige og krypterede foranstaltninger.

Cookies

På schiang-living.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt for dig som muligt. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan du gør afhænger af, hvilken browser du bruger.

Kontaktformularer 
www.schiang-living.dk er det muligt for besøgende at rette henvendelse til personalet via kontaktformularer. Informationen fra henvendelsen på kontaktformularen/kontaktformularerne bliver gemt i modtager mailbox og som backup i vores hjemmeside database og slettes senest et ½ år efter foretaget henvendelse.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på www.schiang-living.dk. Det betyder, at et statistiksystem opsamler informationer om, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, samt hvordan hjemmesiden bruges. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere www.schiang-living.dk.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@schiang-living.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02.01.2023